Actualisatiedatum: 24-06-2025
Generalistische basis GGZ Volwassenen:
Wachttijd tussen aanmelding en eerste afspraak (aanmeldingswachttijd): een cliëntenstop.
Wachttijd tussen eerste afspraak en start van de behandeling (behandelingswachttijd): een cliëntenstop.
Specialistische GGZ Volwassenen:
Wachttijd tussen aanmelding en eerste afspraak (aanmeldingswachttijd): een cliëntenstop.
Wachttijd tussen eerste afspraak en start van de behandeling (behandelingswachttijd): een cliëntenstop.
Behandeling Jeugd:
Wachttijd tussen aanmelding en eerste afspraak (aanmeldingswachttijd): een cliëntenstop.
Wachttijd tussen eerste afspraak en start van de behandeling (behandelingswachttijd): een cliëntenstop.
Valt je behandeling onder de Volwassen GGZ en je vindt de wachttijd te lang, dan kun je altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of je zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen)”.
Verplichte tekst NZa regeling NR / CU-557 (07-12-2015)