Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaarte maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: AVA BOUTERSE
BIG-registraties: 09064033216
Basisopleiding: Post Academische (RINO)opleiding Psychotherapie
AGB-code persoonlijk: 94012510
Praktijk informatie 1
Naam Praktijk of Handelsnaam: Psychotherapiepraktijk Refleksie
E-mailadres: info@psychotherapierefleksie.nl
KvK nummer: 55009913
Website: www.psychotherapierefleksie.nl
AGB-code praktijk: 94059828
1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens hieronder in:
2. Biedt zorg aan in
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a.Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de gespecialiseerde-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en coördinerende rol als volgt in:
Indicatie: als regiebehandelaar schat ik de noodzaak van de behandeling in en stel ik in samenspraak met de cliënt een behandelplan op, eventueel in overleg met een andere regiebehandelaar bij een ingrijpende verandering.
Coördinatie: als regiebehandelaar zorg ik voor een goede afstemming en coördinatie van alle zorgverleners die bij het behandeltraject betrokken zijn. Dit met toestemming van de cliënt.
Centraal aanspreekpunt: als regiebehandelaar ben ik het eerste aanspreekpunt voor de cliënt en onderhoud ik het contact met de cliënt over de voortgang van de behandeling.
Behandelplan: als regiebehandelaar werk ik het behandelplan waar nodig uit en stel ik in samenspraak met de cliënt het plan bij of wordt het beëindigd indien de behandeling afgerond kan worden of niet meer effectief is.
Evaluatie: als regiebehandelaar reflecteer ik periodiek samen met de cliënt op de voortgang van de behandeling en de begeleiding.
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Psychotherapiepraktijk Refleksie biedt therapie aan kinderen, jongeren, jongvolwassenen en volwassenen t/m 50 jaar (Jeugd en Volwassen GGZ) maar ook aan gezinnen waarin psychische en/of psychiatrische problemen spelen. Tevens kan aan ouders, die zelf psychische en/of psychiatrische problemen ervaren, begeleiding geboden worden bij de opvoeding van hun kind of kinderen. Ook professionals, zoals therapeuten, coaches, leerkrachten, groepsleidsters en huisartsen met vragen omtrent het welbevinden en het opgroeien van een kind, zijn welkom in psychotherapiepraktijk Refleksie en zijn er mogelijkheden voor consultatie en advies.
De visie binnen de praktijk is dat wanneer iemands leven (groot of klein) ontwricht is geraakt er spanningen, angsten, conflicten, boosheid, depressies of dergelijke kunnen gaan ontstaan. Een kind, jongere, jong volwassene en volwassene kan steeds meer emotionele- en/of gedragsproblemen gaan laten zien. Wanneer iemand, groot en klein, niet goed in zijn/haar vel zit, heeft dat vervolgens weer invloed op de mensen om hem of haar heen wat dan vaak weer kan leiden tot zorgen, spanningen en problemen, bijvoorbeeld in het gezin en binnen relaties. Als therapeut wil ik voor ieder kind, jongere en jong volwassene, die uit balans is geraakt of dreigt te raken, die niet meer goed kan voelen dat hij/zij uniek en oké is en die weinig vertrouwen voelt in zichzelf en/of in anderen, iets betekenen en ook voor zijn of haar gezin. Ik wil me inzetten om samen dat gevoel te laten ontwaken of terug te brengen. Om het leven weer aangenamer en enigszins wat makkelijker te maken, samen met de mensen om hem of haar heen. Zodat hij/zij op een gezonde manier weer verder kan groeien en ontplooien.
Behandeling wordt geboden bij zowel lichte tot complexe psychische/ psychiatrische aandoeningen. Met uitzondering van schizofreniespectrum en andere psychotische stoornissen, eetstoornissen, neuro-cognitieve stoornissen en middelgerelateerde en verslavingsstoornissen. De klachten die in mijn praktijk vooral behandeld worden zijn: angstproblemen, stemmingsproblemen, identiteitsproblemen, ontwikkelingsproblemen (hechtingsproblemen, autisme en ADHD), gedragsproblemen, persoonlijkheidsproblemen, relatieproblemen, gezinsproblemen en opvoedingsproblemen bij ouders met psychiatrische problematiek.
De behandeling is face to face en eventueel middels video bellen. Tevens wordt er gebruik gemaakt van een platform (Embloom) voor digitale middelen (e health) indien nodig. Zoals bijvoorbeeld voor diagnostiek als voor het delen van oefeningen. Ook kunnen deze digitale middelen ingezet worden gedurende het wachten op de wachtlijst.
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
Bipolaire stemmingsstoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: Sandy Bouterse
BIG-registratienummer: 09064033216
Regiebehandelaar 2
Naam: Sandy Bouterse
BIG-registratienummer: 09906403322
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
ggz-instellingen
Anders: Jeugdartsen van de GGD, collega psychiaters (Venray, Helmond, Ommel), speltherapeuten, beeldend en creatieve therapeuten, ACT practioners, praktijk neuropsychologisch onderzoek, collega coaching hooggevoeligheid, collega therapeut rouwverwerking, organisatie coaching autisme. Tevens neemt de praktijk deel aan PsyZorg, een samenwerkingsverband van psychologen in regio Zuid Oost Brabant. En is de behandelaar aangesloten bij een lerend netwerk, bestaande uit 4 GGZ professionals in de regio; een GZ psycholoog in Asten, een klinisch psycholoog/psychotherapeut in Asten en klinisch psycholoog/ psychotherapeut in Asten.
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Psychiaterspraktijken in Ommel, Helmond en Venray.
GGZ Oost Brabant
Huisartsenpraktijken/ Praktijkondersteuners in Asten, Someren, Deurne.
Bedrijfsartsen in de regio.
Praktijk voor Psychologie en Psychotherapie in Deurne: psychotherapeuten en GZ-psychologen
Praktijk GGZ Volwassenzorg in Asten: psychotherapeuten en GZ-psychologen
Praktijk Neuropsychologisch onderzoek: neuropsycholoog
Praktijk Speltherapeut
ACT practioners
Collega psychotherapeuten van intervisie overleg:
Collega’s Psychotherapeut en GZ- Psycholoog werkzaam bij instantie in Eindhoven.
Collega Psychotherapeut en GZ- Psycholoog werkzaam in een praktijk in Veghel
Collega Psychotherapeut werkzaam bij instantie gespecialiseerd in persoonlijkheidsstoornissen
Collega Psychotherapeut werkzaam in eigen praktijk in Oisterwijk.
Collega’s GZ-psychologen, psychotherapeuten en klinisch psychologen van het lerend netwerk:
Collega GZ psycholoog in eigen praktijk, gespecialiseerd in hoogbegaafdheid, locatie Asten
Collega klinisch psycholoog/psychotherapeut in eigen praktijk, locatie Asten
Collega klinisch psycholoog/ psychotherapeut werkzaam in praktijk GGZ Volwassenzorg, locatie Asten.
Huisartsenpraktijken en POH, o.a.:
3 huisartsenpraktijken te Asten
2 huisartsenpraktijken te Deurne
3 huisartsenpraktijken te Someren
GGZ Instanties bij wie zowel psychiaters, psychotherapeuten als GZ-psychologen werken:
GGZ Herlaarhof
GGZ Oost Brabant
GGzE Eindhoven
GGZ Vincent van Gogh
GGZ Momentum Helmond
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
voor overleg, verwijzing, consultatie, advies, aanvullende medicamenteuze behandeling, diagnostiek, meekijken indicatiestelling, afstemming omtrent behandeling, overleg inschatting aard en ernst problematiek, risico inschatting, waarneming bij ziekte en vakantie, intervisie
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
Binnen de praktijk zijn er geen faciliteiten voor opvang in geval van crisis. Op de website staat vermeld dat in geval van crisis bij jong volwassenen (vanaf 18 jaar) buiten de openingstijden, hen wordt aangeraden om contact op te nemen met de huisarts, of met de dienstdoende huisarts via de huisartsenspoedpost. In overleg met de arts kan zo nodig de crisisdienst van de GGZ ingeschakeld worden die voor acute zorg kan zorgen. In geval van crisis bij kinderen en jongeren (4-18 jaar) met complexe en ernstige psychiatrische problematiek wordt eveneens aangeraden contact op te nemen met de huisarts, of met de dienstdoende huisarts via de huisartsenspoedpost. Ook in deze situatie kan in overleg met de arts indien nodig de crisisdienst van de GGZ ingeschakeld worden. Indien de crisis zich voordoet als de praktijk open is kan er contact opgenomen worden met de huisarts en/of de GGZ Organisatie dat crisishulp biedt.
Wanneer er geen sprake is van ernstige psychiatrische en complexe problematiek en er geen sprake is van een crisis maar de veiligheid van het kind en de stabiliteit van het gezin niet meer gewaarborgd kan worden doordat er een bedreigende situatie is ontstaan (bijvoorbeeld door gedrag- en/of opvoedproblemen, gezinsproblemen en/of psychische problemen) wordt er contact opgenomen met de opvoedondersteuners van de gemeente en als de praktijk gesloten is kunnen de ouders contact opnemen met SpoedvoorJeugd Zuidoost Brabant of Bureau Jeugdzorg Limburg. Dit heeft een team spoedeisende hulp (SEH). Dit team is 24 uur per dag en zeven dagen per week bereikbaar en beschikbaar in crisissituaties.
Spoedvoorjeugd Zuidoost Brabant is bereikbaar via telefoonnummer: 088- 0666 999
De SEH is rechtstreeks bereikbaar via telefoonnummer 088 0072990.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Ja, welke: Met de huisartsen is hieromtrent een goede samenwerking. En voor spoed en GGZcrisisdienst is er een samenwerking met GGZ Zuid Oost Brabant. Voor crisis kunnen cliënten en de behandelaar contact opnemen voor overleg. En in behandeltrajecten waarin zowel de praktijk als GGZ Oost Brabant aanwezig is wordt er nauw afgestemd wie wat op pakt.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Collega psychotherapeuten van intervisie overleg:
Collega’s Psychotherapeut en GZ- Psycholoog werkzaam bij instantie in Eindhoven.
Collega Psychotherapeut en GZ- Psycholoog werkzaam in een praktijk in Veghel
Collega Psychotherapeut werkzaam bij instantie gespecialiseerd in persoonlijkheidsstoornissen
Collega Psychotherapeut werkzaam in eigen praktijk in Oisterwijk.
Collega’s GZ-psychologen, psychotherapeuten en klinisch psychologen van het lerend netwerk:
Collega GZ psycholoog in eigen praktijk, gespecialiseerd in hoogbegaafdheid, locatie Asten
Collega klinisch psycholoog/psychotherapeut in eigen praktijk, locatie Asten
Collega klinisch psycholoog/ psychotherapeut werkzaam in praktijk GGZ Volwassenzorg, locatie Asten.
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Intervisie, scholing, verdieping, digitale overleggen, actualiseren ontwikkelingen in de GGZ wereld.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: De Zorgverzekeraars met wie de praktijk een contract heeft staan op mijn website, https://www.psychotherapierefleksie.nl/vergoedingen
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
Zie website: https://www.psychotherapierefleksie.nl/vergoedingen
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: Zie website, http://www.psychotherapierefleksie.nl/wie-ben-ik
Organisatie van de zorg
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Mocht een cliënt onverhoopt klachten hebben over de behandeling, dan wordt diegene graag uitgenodigd om dit in eerste instantie samen in een persoonlijk gesprek te bespreken. Wanneer ervoor wordt gekozen dit niet met de behandelaar te willen bespreken, of mocht een klacht niet naar tevredenheid afgehandeld worden, dan kun er contact opgenomen worden met Klachtenportaal Zorg. Hun website is: https://www.klachtenportaalzorg.nl. Op hun website staat informatie hoe een klacht ingediend kan worden.
Link naar website:
https://www.psychotherapierefleksie.nl/praktisch/klachtenregeling/
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
1. Collega klinisch psycholoog/ psychotherapeut, werkzaam bij GGZ Volwassenzorg in Asten
2. GGZ Oost Brabant te Helmond
3. Psychiaters in Ommel en Helmond
4. Praktijkondersteuners huisartsenpraktijken regio
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het zorgproces – het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling:
https://www.psychotherapierefleksie.nl/wachttijden/
12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
De praktijk is een éénmans praktijk dat inhoudt dat ik als eigenaar/ zelfstandige psychotherapeut zelf de telefonische aanmelding doe, de intakegesprekken, adviesgesprekken ed. Alle communicatie verloopt via mij.
Aanmelding bij mijn praktijk kan iedere maandag, dinsdag en woensdagochtend tijdens het telefonisch spreek(half)uur tussen 8.15-8.45. Er kan gebeld worden naar 06-28176754. Mocht de cliënt op dat tijdstip niet in de gelegenheid zijn dan kan er uiteraard op een ander moment gebeld worden. Echter zal de telefoon dan niet aangenomen kunnen worden in verband met gesprekken maar wanneer de naam en telefoonnummer ingesproken worden zal er vanuit de praktijk contact opgenomen worden. De aanmelding kan ook gedaan worden middels het invullen van een formulier op de website. Naar aanleiding hiervan zal er ook contact opgenomen worden.
In het eerste telefonisch gesprek wordt gevraagd naar de reden van aanmelding, welke klachten er op dat moment zijn, de ernst van de klachten, de zorgen die er zijn en de hulpvraag. Deze informatie is nodig om een goede eerste inschatting te kunnen maken of de hulp, welke in de praktijk geboden wordt, de juiste en meest geschikte is. Wanneer op basis van dit gesprek besloten wordt dat de hulpvraag binnen de praktijk past, wordt er een afspraak ingepland voor een nader intakegesprek of indien er sprake is van een wachtlijst wordt cliënt op de wachtlijst geplaatst. Hierbij wordt er overigens meegedacht in een eventuele doorverwijzing naar een collega praktijk waar de hulp eventueel eerder van start zou kunnen gaan. In het eerste telefonisch gesprek worden, indien van toepassing, de algemene- en verzekeringsgegevens genoteerd. Voorafgaand aan het intakegesprek wordt, indien nodig, gevraagd om de verwijsbrief van de huisarts of medisch specialist toe te sturen en wordt gevraagd om in het intakegesprek zelf een identiteitsbewijs en de pas van de Zorgverzekering te kunnen tonen. Bij vergoede zorg is de verwijsbrief van de huisarts een voorwaarde om met de behandeling te kunnen en mogen beginnen. Ook wordt voorafgaand aan het intakegesprek een aantal formulieren toegestuurd zoals; een registratieformulier, een toestemmingsformulier, een formulieren privacy verklaring Zorgprestatiemodel en een formulier Toestemmingsverklaring Zorgprestatiemodel. Het verzoek is om deze ingevuld en ondertekend op te sturen voor het intakegesprek of deze mee te nemen naar het dit intakegesprek. Ook worden er vragenlijsten zoals de E- intake voorafgaand aan het intakegesprek toegestuurd.
De intake bestaat uit een eerste kennismakingsgesprek en een vier-vijftal vervolg-intakegesprekken. Voor het kennismakingsgesprek met kinderen en jongeren worden zowel zijzelf als de ouder(s) uitgenodigd. Soms zijn er redenen om dat op een andere manier af te spreken en daarom onderzoek ik zoveel mogelijk wat in het belang van het kind en het gezin is. In de intakegesprekken staat voorop dat we nader met elkaar kunnen kennismaken en dat we samen ontdekken of er tussen ons een klik is. Daarnaast zal ik in de intakefase gegevens vragen en verzamelen over de reden van de aanmelding, de manier waarop de cliënt zich ontwikkelt (heeft) en informeer ik naar de thuissituatie.
Na de intakegesprekken wordt het beeld dat ik daaruit gekregen heb met de cliënt besproken en geef ik advies (indicatie) welke behandelvorm ik het meest geschikt vind. Dit kan een nader psychologisch-, persoonlijkheids- en/of gezinsonderzoek zijn of psychotherapie (individueel en/of gezinsgericht). Samen zullen we ook bespreken of de band tussen ons voldoende goed voelt om de therapie te starten. Het is ook mogelijk dat ik een behandelvorm adviseer welke ik zelf niet in mijn praktijk aanbied. In dat geval draag ik zorg voor een goede verwijzing naar een andere collega die de betreffende behandeling wel kan bieden.
Tijdens de intakefase dienen er ook een aantal administratieve zaken geregeld te worden, hieronder valt bijvoorbeeld het invullen en ondertekenen van formulieren, het bespreken van het verstrekken van informatie aan de verwijzer waarvoor ik dan om je schriftelijke toestemming zal vragen. Zodra ik je toestemming heb zal ik de verwijzer mededelen wanneer een behandel- en of een onderzoekstraject binnen mijn praktijk start. Ook wordt er informatie gegeven over de praktische zaken in mijn praktijk zoals: privacyregeling, klachtenregeling, crisisregeling, vergoedingen, afzeggen afspraken.
Na het intaketraject stellen we samen het eerste behandelplan op. In dit behandelplan wordt het advies meegenomen dat op basis van de intake is gegeven. De manier waarop de behandeling uitgevoerd zal gaan worden wordt in dit behandelplan nader concreet gemaakt; dat gebeurt door de therapievorm, de duur van een sessie, de frequentie van de sessies en de doelen voor de therapie te formuleren. Dit wordt gedurende de therapie regelmatig geëvalueerd en het vervolgbehandelplan wordt eventueel hierop aangepast.
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13. Behandeling en begeleiding
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik doe dat als volgt:
Drie maandelijks wordt de behandeling geëvalueerd met cliënt en/of ouders middels een gesprek. Op basis hiervan wordt samen met cliënt en/of ouders een nieuwe Behandelovereenkomst opgesteld. Bij een akkoord is dat mondeling afgesproken en wordt dit in de Behandelovereenkomst vermeld. Er is dan wettelijk gezien geen ondertekening nodig. Bij jong volwassenen wordt afhankelijk van de problematiek, het doel en zijn of haar behoeften naasten, zoals ouders en /of partners bij de behandeling betrokken. Bij minderjarigen vindt de evaluatie met de ouders of met ouders en jongere, plaats.
Indien nodig vindt eerder een gesprek plaats waarin het verloop van de behandeling besproken wordt.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
De behandeling, ook wel het behandelplan wordt driemaandelijks geëvalueerd middels een gesprek. Tevens wordt bij aanvang, tijdens en bij beëindiging van de behandeling gevraagd ROM vragenlijsten in te vullen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van Embloom. Een groot GGZ platform met vele vragenlijsten, oefeningen, modules en andere e-health toepassingen.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Driemaandelijks
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Tijdens de evaluatiegesprekken waarin verloop therapie besproken wordt, middels Rom vragenlijsten en tijdens de eindevaluatie van de therapie en het therapeutisch contact in het afsluitend gesprek
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
Omgang met cliëntgegevens
15. Omgang met cliëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: Sandy Bouterse
Plaats: Asten
Datum: 10-10-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja
